Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

23 Juni

Besöket idag hos psykologen gick väl sådär, ganska ok egentligen. Pratade mycket om känslor och hur man hanterar dom.
Glädje är inte så svårt för mig att känna, ganske enkelt. Men just sorg, rädsla eller ledsamhet är väldigt svårt. Att dessutom kanske gråta inför människor är absolut inte min grej. Är knappt så att jag gråter för min egen man. Konstigt!?
Gör mig absolut inget om andra gråter, snarare uppmuntrar det. Men för mig har det blivit en svaghetsgrej, gråter man så är man svag och då sårbar. Ingen bra kombo i min värld. Tårarna kom naturligtvis lite och det var otroligt jobbigt, men kämpade på så dom kom inte så mycket. Kan ju inte sitta och gråta hos en nästan okänd människa, eller? Men tydligen så får man göra det när man är hos henne, även hon sa att hon gråter ibland. *blink*
Bestämde att jag skulle träna lite på det, att tillåta mig att känna både ledsamhet och glädje. Lämnade mitt häfte där som hon skulle läsa till nästa gång vi ses. Får se hur det blir, lite orolig att börja nysta i det. Men vägrar gå i terapi mer och hon är helt underbar på det hon gör så jag tror det ska funka. *hoppas*
Resterande del av dagen har jag mest tillbringat i lokalen. Städat ur den lilla skrubben och kastat en hel del, otroligt skönt. Behövs nya möbler dit, ska hålla koll under bortskänkes på blocket. Dumt att kasta ut massa pengar på saker som oftast ingen är rädd om.
Nu trött som en urvriden tennisboll. Ska mysa med gubben i soffan och titta på "tjobidobidance"
Kram alla och ta hand om er
Besöket idag hos psykologen gick väl sådär, ganska ok egentligen. Pratade mycket om känslor och hur man hanterar dom.
Glädje är inte så svårt för mig att känna, ganske enkelt. Men just sorg, rädsla eller ledsamhet är väldigt svårt. Att dessutom kanske gråta inför människor är absolut inte min grej. Är knappt så att jag gråter för min egen man. Konstigt!?
Gör mig absolut inget om andra gråter, snarare uppmuntrar det. Men för mig har det blivit en svaghetsgrej, gråter man så är man svag och då sårbar. Ingen bra kombo i min värld. Tårarna kom naturligtvis lite och det var otroligt jobbigt, men kämpade på så dom kom inte så mycket. Kan ju inte sitta och gråta hos en nästan okänd människa, eller? Men tydligen så får man göra det när man är hos henne, även hon sa att hon gråter ibland. *blink*
Bestämde att jag skulle träna lite på det, att tillåta mig att känna både ledsamhet och glädje. Lämnade mitt häfte där som hon skulle läsa till nästa gång vi ses. Får se hur det blir, lite orolig att börja nysta i det. Men vägrar gå i terapi mer och hon är helt underbar på det hon gör så jag tror det ska funka. *hoppas*
Resterande del av dagen har jag mest tillbringat i lokalen. Städat ur den lilla skrubben och kastat en hel del, otroligt skönt. Behövs nya möbler dit, ska hålla koll under bortskänkes på blocket. Dumt att kasta ut massa pengar på saker som oftast ingen är rädd om.
Nu trött som en urvriden tennisboll. Ska mysa med gubben i soffan och titta på "tjobidobidance"
Kram alla och ta hand om er

Beatrice Lille

Varför ska du gå hos psykolog? Har det hänt ngt?



Gråta är mycket bra,mycket viktigt..känslor behöver komma ut mellan varven..Man är inte svag för att man har känslor gumman!

Beja

BRA Helen! Inte en dag för tidigt! Du gör en riktig investering för dig och framtiden nu =)

Skriv en kommentar