Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

då fortsätter jag då

Har kommit på att jag kan nog inte skriva allt i tidsföljd, för jag blandar ihop ålder och årtal. Så jag tror jag ska spalta upp dom saker jag mest kommer ihåg, och så får jag skriva utifrån det.
 
Det jag minns då är:
Min mamma mådde tidigt dåligt, och det första jag minns hon började med var alkohol. Från början minns jag inte att det var så mkt av den varan men kom ju mer och mer. Ibland gick det hur bra som helst. En del gånger så spårade det ut och hennes "man" var full och galen. Har tappat räkningen om hur många gånger vi har fått rymma mitt i natten. Ibland vart det till vänner och bekanta men oftast till kvinnojouren. Som barn hade jag lätt att anpassa  mig, och det berodde nog på dessa omständigheter. Man visste som aldrig vad som skulle hända. 
 
Som jag skrev tidigare så hade jag problem med magen när jag var liten. Och en gång så vart jag inlagd på NUS (Norrlands universitets sjukhus) på grund av det. Minns lite från den gången, minns att jag älskade att vara på lekterapin och leka, speciellt i en sandlåda dom hade på ett bord. Vad jag fått veta av andra är väl att varken mamma eller pappa var där speciellt mkt och när dom väl kom så var det inte så bra. Personalen där kontaktade socialtjänsten för dom tyckte jag var vanvårdad. Minns inget av det, även att jag hade sår på ställen där barn inte ska ha sår. Om det hör ihop med att jag hade svårt att gå på toa, det vet jag inte. Nu minns jag inte hur länge jag låg inne, men tror att det var ett tag iaf. För sen vart jag tvångsomhändertagen av socialtjänsten och hamnade på ett barnhem här i Umeå. 
 
Minns inte om jag trivdes eller inte. Minns bara deras havregrynsgröt med äppelmos. Är först på senare år jag kunnat börja äta äppelmos igen.  Minns att det var under sommarmånaderna jag var där, och att det planerades att jag skulle flytta till en annan familj än min egen. Dom som var tilltänkta var ett par som jag varit på avlastning hos tidigare, och jag gillade verkligen dom. Men i sista stund så blev det så att jag skulle flytta hem till min pappa på heltid. Vad jag minns så kändes det både och. Fick ett troll av pappan i familjen det var tänkt jag skulle flytta till, och jag tror det fortfarande finns kvar i nån kartong nere i förrådet =)
 
Nog för idag <3

Skriv en kommentar