Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

100 frågor och svar

1. Hur gammal är du om fem år? Då är jag 45

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Emelie, min dotter

3. Hur lång är du? 158, 5. Halvan är viktig =)

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Oj, ser mest serier. Minns faktiskt inte

5. Vem ringde du senast? Bingolotto

6. Vem ringde dig senast? Min dotter Angelica

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Ja tack, gillar du chokladmuffins?

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms, men kul att prata ibland.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda, men bara pappa som lever

10. När såg du senast din mamma? i september 1994

11. Vilken ögonfärg har du? Bruna

12. När vaknade du i dag? Vid niotiden

13. Vilken är din favoritjulsång? Gott nytt jul med Jean Banan, skrattar på mig av videon.

14. Vilken är din favoritplats? Oj, har nog ingen sån för tillfället. Ska vara i min mans famn i så fall =)

15. Vilken plats föredrar du minst? Akuten under kräksäsong

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Oj, med min man. Utflugna barn, sommarhus i sverige eller vinterhus utomlands. Att min själ dessutom helat sig lite.

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Mörker och Arne

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Var häromdagen när jag såg på karatefylla

19. Hur stor är din säng? 160x180

20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror på är det varmt blir det naken, fryser   jag så har jag kläder på. Är jag riktigt frusen har jag fingervantar också.

22. Hur många kuddar har du i sängen? 4

23. Hur många landskap har du bott i? Ett

24. Vilka städer har du bott i? Umeå, småbyar runtomkring räknar jag inte.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor, i massor

26. Är du social? Oja, väldigt. Men kan även vara tvärtom. Beror på humöret. Men oftast väldigt social.

27. Vilken är din favoritglass? Isglass i alla former

28. Vilken är din favoritefterrätt? Blårbärspaj

29. Tycker du om kinamat? Jättegott, skulle kunna äta det varje dag.

30. Tycker du om kaffe? Japp, mycket

31. Vad dricker du till frukost? Vatten och efter det kaffe.

32. Sover du på någon särskild sida? Somnar nog bäst på höger sida

33. Kan du spela poker? Inte riktig poker, suger riktigt på det.

34. Tycker du om att mysa/kela? Oja

35. Är du en beroendemänniska? Ja, tyvärr

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? njet

37. Vill du ha barn? Har redan två och fyra bonusbarn, räcker gott och väl.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska,  och så kan jag svära på finska =)

39. Har du någonsin åkt ambulans? Japp, 2-3 gånger tror jag.

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet

41. Vad spenderar du helst pengar på? Vilka pengar?

42. Äger du dyrbara smycken? Bara ett

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Gillar serier, komedier. Big Bang, 2 ½ män. Humor i massor ska det vara. Och dokumentärer.

44. Kan du rulla med tungan? nepp

45. Vem är den roligaste människan du känner? Är nog min äldsta dotter Angelica, hon är otroligt rolig =)

46. Sover du med gosedjur? Räknas min man och kissarna?

47. Vad har du för ringsignal? En basic, som alla andra.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej, men en läskig gammal tomte.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Mormors gamla bakass som jag målat röd.

50. Flirtar du mycket? Tyvärr ja,ofta omedvetet.

51. Kan du byta olja på bilen? Sett Micke göra det många gånger, hur svårt kan det vara =)

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nä, cyklar inte så fort (ej körkort)

53. Vilken var den senaste boken du läste? Håller på med två samtidigt, ozzys och mötley crue

54. Läser du dagstidningen? Ja, på nätet oftast.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, inte just nu.

56. Dansar du i bilen? Dansar – nä men sjunger

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Rix Fm

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Mina telefonnummer till fk

59. När var du i kyrkan senast? Gudruns begravning

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Musikläraren

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Oj, är nog bara en natt. Gillar inte tält.

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Det gör min man för mig nästan dagligen och alla mina vänner. Tack för att ni finns

63. Vad lyssnar du på just nu? Emelie som pluggar matte och läser talen högt.

64. Har du varit med i tidningen? Ja, som dagens fråga. Tror jag var med när jag var liten också, var med i en teatergrupp för barn.

65. Vad är det konstigaste du ätit? Suga på smutsiga tår när jag var liten, räknas det?

66. Vem såg dig naken senast? Micke

67. Vad är det för färg på din tandborste? Svart

68. Hur imponerar man på dig? Att man är sig själv

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Ingen, vill inte belasta dom.

70. Har du någon piercing? Japp, öron och navel

71. Din största vinst? Tror det är en bingovinst, tror det var kring 6000

72. Civilstånd? Gift

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Facebook, olika bloggar och vk.se

74. Är du fåfäng? Kan jag inte påstå

75. Ångrar du någonting du gjort? Är det lönt? Har ju ändå format mig till den jag är idag. Man lär sig även av sina misstag.

76. Hur gammal är din pappa? 61

77. Vilket är ditt drömjobb? Med djur, friska djur. Sånt jobb finns nog inte.

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?

Köpa en sommarstuga eller en liten bostad utomlands.

79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv? Kaniner, katter, hamster

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Att jag är väldigt blyg

81. Svär du ofta? Allt som oftast tyvärr

82. Sverige när det är som bäst? Sommar, sol och bad

83. Kan du åka slalom? Klart jag kan, men var längesen.

84. Vad har du ätit i dag? Frukost, muffins och godis.

85. Vad har du för utbildning? Har ingen slutförd utbildning.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Oj, nöjd. Måste man svara på den här frågan? Hm, rumpan?

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Är väl mkt man skulle vilja ändra men få upp tuttarna från knäna skulle inte vara helt fel.

88. Vilken är din bästa egenskap? Att jag är glad

89. Vilken är din sämsta egenskap? Gnällig

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Kan inte komma på nån….återkommer.

91. Saknar du något? Ja, min mamma. Men annars har jag nog allt som man behöver för att överleva.

92. Är det viktigt att fira födelsedagar?! Behöver inte vara nåt stort, men tror alla gillar att bli ihågkomna.

93. Vad gör dig ledsen? Djur och barn som far illa. Kan inte se på mitt i naturen ens, storgråter.

94. Vad gör dig glad? Det är mkt som gör mig glad. Glada barn, när kissarna busar och är knasiga. Många småsaker här i livet.

95. Har du varit gift eller förlovad? Har varit förlovad några gånger, nu gift =)

96. Vad ska du göra i helgen? Se schlagerfinalen, är det enda jag planerat så långt.

97. Vad är det knasigaste du gjort? Jag gör knasiga saker hela tiden, fråga dom som umgås med mig.

98. Vad har du för laster? Popcorn och pepsi.

99. Vem är din förebild? Carina

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Ta ett glas pepsi och börja fundera på middag.

 

Skriv en kommentar