Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

Dag 05 – Vad är kärlek?


Lite dålig på att skriva om mina 30 dagar. Men gör nu ett tappert försök.  Kärlek!?
Kärlek för mig är inte bara det mellan en man och en kvinna. Utan det är ju även kärleken till :
- en vän
- ett djur
- sina barn
- och mycket mycket mer

Kärlek för mig, oberoende mot vad och vem det är så är det att kunna visa respekt för varandra, vara ödmjuk och ha massor av empati. Fast det viktiga är att ha respekt. Nu menar jag inte respekt i att vara "rädda" för varandra utan det att man ska ta vara på varandra och inte trycka ner nån. Tappar man den respekten för varandra, oberoende om man är ett par eller vänner så är det kört.
Att man däremot kan ha så mycket kärlek inom sig faschinerar mig. Kärleken till barnen, barnbarnen, släkt och vänner. Är en underbar känsla. Tyvärr (hihi) känner jag sån kärlek mot djur så jag skulle kunna ta hand om alla djur i hela världen =) Gubben tycker det räcker med 3 katter. Vill gärna ha en minigris...och en sån där söt lite mini häst oxå....nej nu lämnade jag nog ämnet lite. Men det var lite om kärlek iaf....Är nog bättre på att visa kärlek än att skriva om det. Tur är väl det.

Skriv en kommentar